* D R U K D A G G I E *

9 februari 2019 - Accra, Ghana

Ghana trip dag 10

Zaterdag 9 februari

Ik was helaas vanmorgen al om 8 uur wakker door de hitte en omdat we geen gordijn hadden voor onze ramen. Maar begonnen aan de serie die ik op mijn telefoon heb gedownload! Rond 10 uur stonden we op en zijn we een beetje gezamenlijk gaan ontbijten!

Daarna doorgesproken wat we vandaag allemaal gaan doen, het beloofd een drukke maar erg leuke dag te worden!

Al onze spullen gepakt en op naar de boot. Onze boot lag klaar voor de hele dag ons rond te varen. Wauw wat is de natuur mooi zeg! Zoveel mooie plekken onderweg gezien. Ook zagen we erg veel grote villa’s wat van rijke mensen blijkt te zijn. En dan ineens staat er langs een zielig huisje wat van een arme Ghanees is die voor hun werkt. Indrukwekkend om te zien.

Als eerste stop hadden we het Crocodile Island. We kwamen aan en zijn eerst bij de grote krokodillen gaan kijken! Langs de plek waar de krokodillen zaten, stond een kooi met een paar konijntjes erin. Deze zijn dus voor de krokodillen 😱.

Vervolgens gingen we bij kleine krokodilletjes kijken die echt nog maar een paar dagen oud zijn. Deze kun je dus vasthouden. Op het begin vonden we het allemaal heel spannend en vooral eng omdat de jongens die ons de krokodilletjes rond leiden, hele tijd lieten schrikken. Uiteindelijk zeker wel een krokodil vast gehouden!

Daarna nog met Anne mooie foto’s gemaakt in een soort hangmat! Leuuuuuk, ik word al de fotograaf genoemd. 😂.

Vervolgens hebben we de boot gepakt naar het Rum Island. Onderweg vaarden we langs het Aqua Safari Resort, hier gaan we straks terug en gaan we even kijken. Op het Rum Island kregen we van de rum meneer een rondleiding over hoe hij rum maakt en wat voor soorten hij had. Uiteindelijk mochten we dit proeven. Mijn drank van gister avond zat nog vers in mijn slokdarm denk ik want bij alleen de geur al ging ik al bijna overgeven 😂. Uiteindelijk zaten we met nog meer mensen; we zaten met een vader en oom, uit Californië, van een meisje die hier getrouwd was met een Ghanees een Nederlands sinterklaas liedje gezongen. Hij kende dit omdat die in Nederland was geboren, erg grappig! Nog foto’s meegemaakt!

Vervolgens zijn we naar Aqua Safari Resort gegaan. Wauw wat is dit mooi zeg! Uiteraard even papa geappt dat ik hier heel graag heen wil als hun komen!! Er liepen pauwen rond en zo mooi aangekleed is het hier!

Hier hebben we uiteindelijk ook wat gegeten en gedronken! Ook rondgekeken en hier kun je voor 50 cedi een hele dag zwemmen en relaxen. Misschien dat we dit nog wel een keer gaan doen! Voordat we weer gingen hebben we nog een lekker pineapple juice gepakt voor onderweg!

Vervolgens hadden we de boot naar Maranatha beach! Wauw wat is dit ook mooi zeg! Bomen met kleurtjes, hangmatten in alle bomen, chille bedden waar je kan relaxen, een leuke bar en leuke zitplaatsen. En wat zijn de mensen hier lekker relaxt zeg! Verschillende waren aan het voetballen en ook nog anderen aan het volleyballen. Natuurlijk kon ik het nier laten om ook eventjes mee te voetballen. Wel maar heel even want ze waren aan het hooghouden en daar ben ik niet zo’n kei in.

Ook liepen er veel zwerfhondjes rond, super erg om te zien, ook omdat je ziet dat ze ziek zijn en het niet goed met ze gaat. & ik ga zo Guus meer missen, ik kan niet eventjes Guus een knuffel geven ofzo nu 🙁.

Vervolgens zijn we op Maranatha even naar een Afrikaanse dans gaan kijken, wat was dit indrukwekkend zeg! Erg gaaf om bij te zijn en zo te zien!

Hierna zijn we naar de taxi een heel stuk door het dorp moeten lopen, wat was dit eng zeg. Het was pikdonker, nergens een lichtje en toch voelde ik me niet echt veilig met Percy zijn aanwezigheid. Bij de taxi aangekomen reed Edward, die ons ook opgehaald had op het vliegveld, naar het huis. Ik zat voorin, achterin Lieke, Laura, Romy en Anne en in de kofferbak die ze open lieten staan Percy en Bram! Grappig dat dit zo mag en zo gaat!

In het huis hebben we ons opgefrist en mooi gemaakt want we gaan zo weer terug naar Maranatha, er is hier vanavond een beach party met kampvuur. Ik had mijn lange jurk aangetrokken!

Bij de beachparty aangekomen waren er super veel Ghanese mannen en echt maar 2 Ghanese vrouwen. Er waren ook 3 andere blanke vrouwen en wij dan. Er stond een soort dj set en bij de bar kon je drank halen. Grappig feitje was dat je bij de bar zelf kan aangeven hoeveel shotjes drank je wilt in je drinken! En goedkoop dat het weer was 😺. Super veel gedanst op het strand op de blote voetjes, in het begin moest ik wel nog even los komen. Maar uiteindelijk heb ik het kei naar mijn zin gehad!

Lekker naar huis via de enge weg 😱. Gelukkig waren de taxi chauffeur, Edward, en nog een vriend van Percy met ons mee. Hierdoor voelde ik me wel wat veiliger. Op de terugweg ben ik achterin de auto, in de kofferbak, samen met Percy en die vriend van Percy gaan zitten. Erg grappig!

Ook waren we weer rond 2 uur thuis! Lekker gaan slapen want morgen hebben we weer een lange terug rit voor de boeg!

* LIFE BEGINS AT THE END OF YOUR COMFORT ZONE*

* A U K *