* T H U I S *

10 februari 2019 - Accra, Ghana

Ghana trip dag 11

Zondag 10 februari

Vandaag werden we rond half 9 wakker want we moesten alles nog inpakken voor dat om 10 uur onze taxi richting Sogakorpe klaar stond. Om half 9 viel ineens de stroom uit, en in een kamer met z’n drieën in de hitte, blijf je echt niet langer in je bed liggen zonder een waaier boven je. Dus allemaal hops uit bed en onze koffer inpakken. Verbazingwekkend ging dit veel makkelijker dan toen Anne en ik hem heen inpakte. Alles paste er appeltje eitje in!

Om half 10 stonden we al klaar, lekker ontbijt en afscheid genomen van Lieke, Laura en Bram. We gaan vast nog een paar keer terug en hun ook naar ons!

Naar Sogakorpe bracht Edward ons, in Sogakorpe had Edward een taxi voor ons geregeld naar Ho. Een top taxi hadden we, hij reed lekker snel!

In Ho had onze taxi chauffeur een taxi geregel naar Kuati. Dit omdat we echt niet meer vandaag nog met de trotro wilden, we waren allemaal erg moe en wilde lekker relaxt zitten. Al met al hebben we een top terug rit gehad en zijn we maar 2 of 3 euro duurder uit. Het was het zeker waard!!

Om half 2 waren we al terug in Kuati, snel gedaan dus! Lekker nog even met de meiden in het andere huis gekletst en vervolgens zijn we naar ons huisje gegaan. Wat ben ik toch wel stiekem blij dat ik lekker in Kuati zit, de mensen zijn hier een stuk vriendelijker, er is veel meer sociale controle. Ook het huisje is fijner en niet onbelangrijk de douche!!

‘S avonds hebben we voor de andere meiden bij ons pannenkoeken gemaakt. Erg goed gelukt met even advies van Lydia hoe je hier het beste pannenkoeken kan maken. Uiteindelijk erg goed gelukt maar omdat wij kookte voor de anderen niet erg veel zelf kunnen eten! Ook stonk en smaakte ons water erg raar. Ook onze vriezer zat helemaal vol met waterzakjes die aan elkaar gevroren waren. Deze hadden we vanmiddag bij thuiskomst al opengezet maar het had nog niet echt goed geholpen. Uiteindelijk heeft Thirza het allemaal eruit gekregen en hebben we heel de koelkast & vriezer schoongemaakt.

Hierna heb ik nog tijdens het spelletje spelen met z’n alle een tosti gegeten omdat we geen pannenkoeken beslag meer hadden.

Gezellige dag gehad met de andere meiden!

Enigszins op tijd gaan slapen omdat we morgen onze eerste stage dag in het ziekenhuis hebben!! Onze wekker gaat om 06:00 uur en we vertrekken met de taxi om 06:30 uur. Als het goed is zijn we dan precies om 07:30 uur aanwezig in het ziekenhuis!

Ik ben erg benieuwd en ook wel kapot van het afgelopen leuke weekend!

Slaap lekker dus 😘

* LIFE BEGINS AT THE END OF YOUR COMFORT ZONE*