* V R I J D A G J E *

13 februari 2019 - Accra, Ghana

Ghana trip dag 14

Woensdag 13 februari

Vandaag werden we rond 10 uur wakker en stonden we om 11 uur al klaar en waren we aan het wachten op Lydia. Om half 12 nog steeds niks van haar vernomen dus hebben we Lydia proberen te bellen. Dit lukt in het begin niet helemaal, na 10 minuten belde ze terug. Lydia vertelde ons dat ze al contact had gehad met de kliniek en dat we niet langs kunnen komen omdat er niemand aanwezig is om ons rond te leiden. Dat betekent dus dat we een vrije dag hebben. Wel fijn maar niet echt opgetekend dus we hadden in de tussentijd meer kunnen doen, dat is wel balen...

Aloys geappt dat we klaar zijn, we gaan met Aloys naar Kpando. Hij laat ons daar wat dingen zien.

Aloys reed in zijn auto met ons naar Kpando, onderweg wat leuke dingen gezien en Aloys gaf hierbij de historie en uitleg over vroeger. Erg interessant! We reden langs de oude stam in Gbefi.

Vervolgens kwamen we aan bij de bank in Kpando. Hier probeerde we te pinnen, dit mislukte helaas... We zijn eerst even naar de MTN shop gelopen zodat we daar een kaartje konden halen voor belminuten en internet. Hierna zijn we weer proberen te pinnen, dit mislukte weer...

We zijn doorgereden om stof te kijken, geen leuke stof gezien helaas. Vervolgens zijn we naar de kip winkel gegaan waar ze ‘soft chicken’ en kip worstjes hadden. Deze hebben we wat gekocht! Ik ben benieuwd of ik eindelijk weer vlees ga eten naar al die tijd, of dat ik lekker vegetarisch ga doen deze trip!

Ook hebben we de apotheek in Kpando gezien, dit is de beste apotheek volgens Aloys. Als we medicatie of dergelijke nodig hebben, kunnen we hier het beste heen!

We zijn hierna nog langs 2 leuke restaurantjes geweest. Eentje bij een carwash, waar je super leuk zat en waar het er gezellig uit zag! Vervolgens zijn we door gegaan naar Palm Paradise. Ook een erg leuk restaurantje waar het kennelijk erg leuk in de weekenden zitten is! Echte aanraders dus 😊.

Hierna zijn we terug gereden naar Kuati. In Kuati zijn we naar een stof winkel gegaan en hebben we stoffen uitgezocht. Ik heb 2 stoffen uitgezocht waarmee ik 2 jurkjes ga laten maken! We zijn doorgereden naar Comfort, de dochter van Stella (de vriendin van Aloys), die voor ons de jurkjes gaat maken!

Doorgereden naar een marktje waar we pindakaas kunnen halen, ik heb het normaal niet zo op pindakaas maar deze is echt overheerlijk! Het is een pindakaas gemaakt van alleen maar pinda’s, zo lekker!

Naar huis gegaan, Anne was aan de beurt om te koken. Ik heb Anne een beetje geholpen met het koken. We hebben witte rijst gemaakt met pindasaus en kip. Lekker veel knoflook en chili kruiden erbij! Het pittige eten bevalt me hier zeker wel!

We zijn tijdens het eten begonnen aan ons ‘Secret Project’. Hoe en wat komen jullie vast nog achter!

Daarna hebben we, ons huisje gewoon: Anne, Indy en ik, een spelletje gedaan. Ik heb Indy en Anne geleerd hoe Boonanza werkt. Ze vinden het een erg leuk spelletje!

Gezellige avond gehad zo!

Morgen gaan we around 11 uur naar de basisschool om een kijkje te nemen!

* LIFE BEGINS AT THE END OF YOUR COMFORT ZONE*

* A U K *