* A E D I N G H A N A *

18 maart 2019 - Accra, Ghana

Ghana trip dag 47

Maandag 18 maart

Vanmorgen had ik echt zo geen zin in mijn laatste dag alweer gelukkig op Medical Ward. Dit omdat ik de verpleegkundigen en dokteren bij Medical Ward niet zo leuk vindt en er totaal geen rekening met mij wordt gehouden. Ik probeer de hele tijd vragen te stellen maar hier krijg ik 9 van de 10 keer geen antwoord op of ik wordt ‘uitgelachen’. Naja we gaan er toch met frisse moed beginnen.

Toen we bij het ziekenhuis waren, met Anne afgesproken dat we vandaag de mails rond gaan sturen van ons project wat we hier aan het opstarten zijn. Heb ik het niet vaak over gehad in mijn blogs, dit omdat ik het persoonlijk rot vindt om geld te gaan vragen...

Om half 10 was ik bij Anne en zijn we naar het kantoor van de directeur gegaan. We mochten hier zitten en kregen de WiFi code. Hier stiekem ook een beetje van gebruik gemaakt met Netflix films en series downloaden ondertussen natuurlijk! 😂.

Ondertussen zijn we natuurlijk ook nog productief bezig geweest. We hebben verschillende bedrijven een mail gestuurd over onze sponsoring. Een bedrijf reageerde vrij direct en hiervan krijgen we 1 AED gratis en de 2e AED tegen een kleine vergoeding! Zo super vet dat ze meteen reageren en zo enthousiast meedenken!

‘s Middags hebben we niks echt nuttigs meer gedaan, onze tekst voor op de sponsor site verzonnen en lekker op tijd gaan slapen. Morgen gaan we ons visum verlengen in Ho!

PS.

Verder even over ons project. In het ziekenhuis kwamen we er achter dat alle voorgangers van ons iets gedoneerd hadden aan het ziekenhuis. Wij willen dit natuurlijk ook doen! Daarom hebben we verschillende gesprekken gehouden met dokteren en gespecialiseerde verpleegkundigen in het ziekenhuis. Ook met de directeur en zijn staf hebben we gepraat. Toen zijn we erachter gekomen, middels de gesprekken en onze stage indrukken natuurlijk, dat er géén AED is. We hadden bedacht om een AED te doneren. Maar aangezien deze zo duur zijn, wisten we eigenlijk dat we wel bedrijven moesten inschakelen. We hebben ongeveer 7 bedrijven gemaild en we kregen na een half uur van een bedrijf een reactie dat ze een gratis tweedehands AED voor ons hebben! Echt werkelijk super nieuws! Voor een tweede AED van hetzelfde bedrijf, kunnen we krijgen tegen een kleine vergoeding. Hiervoor en voor extra elektroden en batterijen te geven, willen we geld inzamelen. Ik vind het verschrikkelijk om te vragen en ook om te delen op Facebook. Maar toch wil ik graag iets doneren aan het ziekenhuis. Dus als jullie, al is het maar een klein bedrag, alles echt alles helpt, zouden willen doneren. Dat zou echt zo top zijn! En jullie zien de foto’s en verslagen verschijnen hoor over hoe het in zijn verdere gang van zaken gaat!

Hierbij de link van de website:

Mocht het doneren op de website te ingewikkeld zijn, kun je ook nog doneren op:

Rekeningnummer :

NL58INGB0658133500

Ten name van :

A van der Dussen

Omschrijving :

AED in Ghana

Heeeeel veel dankjewel, kusjes en knuffels van mij 😊😊😊😊😊!

* LIFE BEGINS AT THE END OF YOUR COMFORT ZONE*

* A U K *