* W E E K E N D K W A T I *

17 maart 2019 - Accra, Ghana

Ghana trip dag 44, 45 en 46

Vrijdag 15 maart, zaterdag 16 maart en zondag 17 maart

Vrijdag 15 maart

Vrijdag ochtend om 06:00 uur ging mijn wekker. Vannacht slecht geslapen, 2 keer wakker geworden door de krampen...

Op mijn vrije vrijdagochtend zo vroeg mijn bed uit om te gaan hardlopen, ja je hoort het goed Aukje zo vroeg vrijwillig haar bed uit! Samen met Anne zijn we ongeveer driekwartier gaan hardlopen! Heerlijk maar ook wel heel zwaar moet ik zeggen!

Daarna lekker ontbeten, gedoucht en appartement geboekt voor weekend Accra en vervolgens meteen papa en mama ophalen 🤩. Lekker terug in mijn bedje gedoken, heerlijk uitgerust.

Om 12 uur kwam Lydia onze coach even met ons kletsen en daarna zijn Indy, Anne, Vera en ik vertrokken richting Kiki’s! De rest had geen zin om mee te gaan! Bij Kiki’s heerlijk gezwommen en nog even FaceTime met Julie! Gezellig middagje gehad. ‘s Avonds toen we thuis kwamen van Kiki’s ook nog even met Opoe FaceTime! Leuk leuk!

‘s Avonds heb ik voor beide huizen macaroni carbonara gekookt met kipworstjes erin! Heerlijk! 😊

Vrijdagavond betekent hier in Ghana natuurlijk ook spelletjes spelen en drankjes doen! Poging gewaagd om popcorn te maken, dit mislukte helaas goed... Ik had geen deksel om op de pan met mais te doen, dus letterlijk heel de keuken van het andere huis zat onder met popcorn. Hilarische foto’s al zeg ik het zelf 😂.

Zaterdag 16 maart

Weekend in Kwati blijven? Dat betekent voor ons heel t weekend naar Kiki’s gaan uiteraard! Dus om 10 uur stonden we al met z’n alle klaar bij de taxi’s om naar Kiki’s te gaan! Bij Kiki’s hebben we heerlijk gezond en gegeten. Echter duurt het eten hier altijd 2-3 uur, echt niet normaal 😱. Maar ondertussen weten we dat wel dus bestellen we maar op tijd!

Op de terugweg vanaf Kiki’s zagen we al dat de wolken steeds donkerder werden, oi oi het regenseizoen is hier begonnen... Onderweg in de taxi’s begon het voor een goeie te regenen. Wat was ik blij dat ik in deze taxi zat, bij de andere taxi deden de ruitenwissers het niet 😂. Wat een ramp...

Toen we uit de taxi’s stapten, was het regenen heel wat minder gelukkig. Echter begon het halverwege onze weg naar huis harder en harder te regenen, onweren en bliksemen...

Snel naar ons huisje rennen. Maar natuurlijk eenmaal thuis hadden we geen stroom! Kan ook niet anders he 😅. Gedoucht en afgesproken met het andere huis dat we samen eten bij hun als het regenen minder is. Om 7 uur was het gelukkig heel wat minder dus zijn we naar het andere huis gegaan! Daar lekker pannenkoeken gegeten in het donker! Toen we gezellig pannenkoeken aan het eten waren, ging ineens de stroom weer aan. Nou je had er bij moeten zijn hoor maar wat waren we weer intens gelukkig zeg! Springen, gillen alles!

‘s Avonds nog gezellig spelletjes gespeeld en drankjes gedaan natuurlijk! Ook nog even met m’n vriendinnetje Beau FaceTime! Wat mis ik haar zeg!

Terug naar huis en vervolgens heerlijk gaan slapen!

Zondag 17 maart

Om 10 uur had ik afgesproken met Vera en Martha om te gaan workouten bij hun! Natuurlijk weer ver voor mijn wekker wakker en slecht geslapen... Maaar om 10 uur stipt zijn we begonnen met de workout! Driekwartier later waren we weer klaar! Heerlijk zo toch!

Thuis lekker gedoucht en gechilld. Nog even buiten in het zonnetje gezeten. Om 15 uur FaceTime met de hele familie Rijkers! Dit omdat Oma haar 85 jaar viert vandaag met uiteten met de hele familie. Toch wel jammer dat ik hier niet bij kan zijn... Oma gefeliciteerd en kusjes gegeven en nog even hoi gezegd tegen de rest van de familie! Leuk om ze zo allemaal even te zien!

Vanmiddag nog even aan school gewerkt, alle werkprocessen die ik heb ingeleverd gecheckt of ze goed gekeurd zijn, ja hoor allemaal goed gekeurd 🤩😍😱.

‘s Avonds samen met Vera eerst naar Kwati dorp gelopen om eten te halen voor vanavond en Lydia saus gemaakt met rijst! Heerlijk smullen weer!

Nog een korte workout van 7 minuten gedaan en daarna lekker thuis gaan slapen!

* LIFE BEGINS AT THE END OF YOUR COMFORT ZONE*

* A U K *