Naam:
Reisverhalen:

Over mij

* V O O R S T E L R O N D J E *

Hi,

Mijn naam is Aukje van der Dussen, ik ben 19 jaar oud en woon in Veldhoven. De meeste van jullie, die dit lezen, zullen mij al kennen en weten goed, te goed misschien wel, wie ik ben. Ik schrijf dit, mijn eerste stukje op de blog, op 31 oktober, over 92 dagen ga ik al!!!!!! Zo spannend.

Beetje meer over mij:

Ik volg de opleiding verpleegkundige bol breed niveau 4. Ik word opgeleid tot verpleegkundige breed, dat betekent dat ik breed wordt opgeleid als verpleegkundige. Ik krijg les in GGZ (geestelijke gezondheidszorg), VGZ (verstandelijke gehandicaptenzorg), VVT (verpleeghuis, verzorgingshuis en thuiszorg) en ALG ZKH (algemeen ziekenhuis). Ook krijg ik nog algemene lessen en verpleegkundige lessen.

In leerjaar 2 moest je een branche kiezen waarin je je stages gaat lopen. Ik heb gekozen voor de verstandelijke gehandicaptenzorg omdat ik hier al ervaring in heb en omdat deze branche mij aan spreekt. Ik heb deze keuze ook gemaakt omdat ik heel erg graag op buitenlandstage wilde en ik wist dat je het met je opdrachten moeilijker ging krijgen als je deze keuze maakte. Omdat ik al veel ken in de VGZ was dit een makkelijke keus voor mij.

In dit leerjaar kwam ook ter sprake dat je kon kiezen voor een buitenlandstage in leerjaar 3 in periode 2 of 3. Ik wist meteen dat ik dit wilde. De redenen waarom ik naar het buitenlandstage ga, lees je later! ;).
Op school was er een buitenlandstage markt georganiseerd waar je kan gaan inventariseren naar welke landen je op buitenlandstage kan gaan. Op deze markt viel mijn eerste keus op Spanje, omdat dit dichtbij is en makkelijk bereikbaar is. Ook Curaçao vond ik interessant omdat het me een heel mooi land lijkt en super gaaf om hier stage te lopen.

Na veel overleggen, nadenken, informatie op doen bij mensen die al stage hebben gelopen in Ghana, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik in GHANA stage wil gaan lopen!!!!

Zo gezegd, zo geregeld toch?! :)

Was dat maar zo... Nee, grapje. Het is wel erg veel werk, heel veel regelen. Maaaaar ik denk dat het zo de moeite waard gaat zijn!

Nou dit was mijn eerste verhaaltje, op mijn eerste blog en, ook wel spannend, mezelf de eerste keer zo uiten op een blog over Ghana

Jullie gaan nog veel meer zien over mij en over mijn avontuur in Ghana!
Ik hoop dat jullie nieuwsgierig zijn voor mijn avontuur!

LIFE BEGINS AT THE END OF YOUR COMFORT ZONE

* A U K *

Over mijn reis

* W A A R H E E N *

Mijn reis, waar gaat mijn reis heen?

Mijn reis, mijn buitenlandstage gaat naar GHANA.
Ik vertrek op 31 januari 2019 vanuit Brussel naar Ghana.

Wat? Hoe? Waar? Waarheen? Waarom?

Dat gaan jullie allemaal lezen, hier op mijn blog!

LIFE BEGINS AT THE END OF YOUR COMFORT ZONE

* A U K *

Bezochte landen

Ik heb 13 landen (6%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Ghana, Indonesië, Italië, Kroatië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Spanje, Turkije, Verenigd Koninkrijk.