* K A K U M & E L M I N A *

8 maart 2019 - Accra, Ghana

Ghana trip dag 37

Vrijdag 8 maart

Vanmorgen stonden we om half 8 met z’n alle klaar bij het ontbijt. Voordat we de trotro in stapte, stond er een man met waaiers. Deze hadden we denk ik wel nodig vandaag, dus eentje gekocht! Om half 9 reden we aan naar Kakum National Park. Dit was ongeveer een uurtje rijden.

Aangekomen in Kakum moesten we even wachten tot we naar boven mochten. Half uurtje later begonnen we aan onze klim naar de bruggen. Dit was best een moeilijke weg omdat alle stenen ongelijk aan elkaar lagen... Maar het was te doen hoor!

Het was vandaag ook echt mega druk met van allerlei schoolkinderen. Die hadden natuurlijk net vandaag ook hun trip naar Kakum.

Boven aangekomen was het toch wel heel erg hoog en vond ik het maar eng...

Toch gewoon gedaan en proberen te genieten van het mooie uitzicht. Dit was wel gelukt!

Een vrouwtje op het einde van de brug vroeg of wij ook nog naar een boomhut wilde kijken. Dit wilde we wel! Best een zware klim ook weer maar de boomhut was wel echt vet gemaakt!

Nog wat meer kiekjes gemaakt en weer all the way back!

Terug aangekomen bij het beginpunt heb ik wat souveniertjes voor Opoe gekocht! 🤫😊. Ook vond ik super leuke sandaaltjes! Helemaal blij mee.

Vervolgens zijn we terug naar de trotro gegaan en zijn we doorgereden naar Elmina Castle. We wilde eigenlijk daar eerst iets eten maar eenmaal daar aangekomen is het daar niet meer van gekomen.

Bij Elmina Castle mochten we eerst even rond kijken. 5 minuutjes rondgekeken en een groepsfoto gemaakt op een hele mooie trap en toen zijn we begonnen met de rondtoer. Ik heb vandaag vooral veel foto’s gemaakt omdat ik hier nog een keer terug kom met papa en mama. Dan ga ik wel goed opletten wat de tourguide zegt!

Het was ondertussen al 17:00 uur toen we terugkwamen in het hotel. Allemaal bikini, die dat wilde, aangetrokken en vervolgens zijn we iets gaan eten bij ons hotel. We hadden besloten om nu de grote maaltijd te doen en dat we vanavond nog kunnen kijken of we iets willen eten.

Ook nog even mee gedaan met beachvolleybal natuurlijk 🤩.

Douchen, klaarmaken en vervolgens flink aan de zuip iedereen! Er was vanavond een act bezig vanuit het hotel georganiseerd, deze hebben we gekeken. Bram en Vera hebben nog meegedaan!

Vervolgens rond 1 uur was iedereen best wel zat. Ik voelde nog steeds niks van de drank! Rond 4 uur gingen we na ons huisje en zijn we een beetje luidruchtig geweest. Onze buren begonnen kei hard te kloppen. Dus wij terug kloppen 😂. Toen ik vervolgens 5 minuten later naar buiten liep kwam ik 2 vrouwen tegen, bleken onze buren te zijn. Of het wat zachter kon. Maar ik zag dat ze het hele verhaal net even doodleuk tegen de bewaker hadden verteld. Dus ik zei dat ik het wel begreep maar ik vind het wel kinderachtig dat je een bewaker erbij moet halen 😅.