* K I K I S *

5 februari 2019 - Golokwati, Ghana

Ghana trip dag 6

Dinsdag 5 februari

Vandaag hadden we afgesproken om naar de basisschool met Lydia te gaan waar wij onze voorlichting gaan geven. De voorlichting is een project wat Ghanagangers heeft opgericht.

We hadden ‘around’ half 9 afgesproken. We werden rond 8 uur wakker en waren om half 10 ongeveer pas klaar. Vanmorgen werd ik wakker met nog steeds erge pijn en mijn ochtendhumeur was daardoor nog erger dan normaal...

Om half 10 liepen we naar de basisschool, we hadden allemaal verwacht dat we daar best even zouden blijven en de kindjes zouden zien. Dit was jammer genoeg niet het geval. We hadden alleen even de assistent directeur ontmoet, dat was het.

Om kwart voor 10 waren we dus weer terug in ons huis. Ik ben meteen weer mijn bed ingedoken en werd rond 11 uur wakker.

Allemaal bikini en korte kleren aangetrokken en hops taxi gepakt naar Kiki’s in de hoop dat we vandaag wel kunnen zwemmen. Hier aangekomen konden we gelukkig zwemmen. Dit kost ongeveer 20 cedi per persoon.

Hierna zijn we wat gaan eten en een spelletje gespeeld. Dit ging gelukkig al wat beter, al heb ik niet heel veel gegeten. Ik denk maar een paar hapjes. Op het eten wachten duurde alleen erg lang. Anne en ik hadden als eerste ons eten dus wij hadden dit al op. Indy en Romy hadden nog niks gegeten dus we besloten dat Anne en ik snel even tomaten en pepers gaan halen en een taxi fiksen voor ons. De tomaten en pepers hebben we gelukkig snel gevonden maar de taxi was iets moeilijker. Ik denk omdat we wit zijn, vragen ze meer geld aan ons. Voor een taxi naar Golokuati mag je niet meer dan 24 cedi betalen volgens Lydia. Dat is 6 cedi per persoon. Van station Hohoe naar station Golokuati betaal je 5 cedi per persoon. Van Kiki’s naar station Golokuati betaal je 1 cedi meer.

Uiteindelijk hebben we er een gevonden, na 2 taxi’s die ons 35 cedi wilde laten betalen, die gewoon het bedrag vroeg wat we wilde betalen. Top dus!

Het idee van ons was om voor de nieuwe meiden ‘jam’ te maken wat we van de week met Lydia gemaakt hebben. Toen we in de taxi naar huis zaten, waren de meiden er al. En toen we aankwamen met de boodschappen had Lydia de jam al gemaakt jammer genoeg.

De nieuwe meiden zitten samen in een huis, dit omdat ze 5 maanden blijven! Dat zou ik noooit kunnen en ook nooit doen. Knap van ze! De nieuwe meiden heten: Martha, Thirza, Vera en Lisanne. Ook Romy is overgestapt naar dit huis omdat zij ook 5 maanden blijft.

Indy, Anne en ik zitten nu dus in een 8 personen huis met z’n drieën. Alleen durf ik nog niet alleen te slapen, dus blijven Anne en ik gewoon samen op een kamer en Indy vindt het alleen slapen prima!

Het was al half 10 maar we wilde graag nog douchen en iets eten, dus allemaal gedoucht en ondertussen nog ‘jam’ gemaakt. Dit wel iets gelukkig kunnen eten, maar nog steeds vandaag niet zo veel kunnen eten en drinken.

Hierna lekker gaan slapen, morgen gaan we met de hele groep naar de aapjes en watervallen!

* LIFE BEGINS AT THE END OF YOUR COMFORT ZONE*

* A U K *

🇬🇭❤️

1. Reinier:
    6 februari 2019
    Hi Aukje, echt mooi wat je allemaal meemaakt. Hopelijk gaat de pijn snel over en kun je lekker genieten van de extra dagen vrij. Groetjes