* P R I M A R Y S C H O O L *

18 februari 2019 - Accra, Ghana

Ghana trip dag 19

Maandag 18 februari

Rond 9 uur zijn we met z’n alle inclusief Marieke, Hugo en Lydia naar de eerste basisschool gelopen. Dit was onze basisschool waar Indy, Anne en ik de voorlichting gaan geven! Hoe en wat het project GEM is, leg ik nog een keer uit!

De andere basisschool is dichtbij, maar te ver om te lopen en te dichtbij om met een taxi te gaan. Daarom had Lydia motors voor ons gebeld! 7 motors kwamen aangereden en wij met z’n alle achterop! Kei leuk vond ik dat! Gelukkig was het maar een klein stukje. Ik had uiteraard een knapperd uitgekozen die ook nog van wedstrijdjes spelen hield bleek dus. Hij was samen met de motorrijders van Anne en Lisanne aan het ‘strijden’ om wie als eerste aankwam. Ik vond het wel leuk! 😂

We kwamen aan op de basisschool van Lisanne, Martha, Vera, Romy en Thirza. We gingen eerst buiten met de directrice praten. We zaten ongeveer 10 minuutjes te praten toen de bel ging en alle kinderen pauze hadden. Ze vonden ons, en wij hun, natuurlijk mega interessant. Even met de kindjes gespeeld en leuke foto’s gemaakt. Toen ik een selfie wilde maken met de kindjes, kwamen er ineens zo veel kinderen op me af, dat ik bijna om viel. 😂! Wel heel schattig!

Vervolgens hebben Hugo en Marieke de eerste les aan ons laten zien. Het waren kindjes rond de 9 - 10 jaar. Ik vond het wel fijn om te zien maar ik merk wel dat de kinderen erg echt nog maar weinig van af weten. Ook konden de kinderen nog niet zo heel goed Engels dus was de hulp van de leraar, in dit geval de directrice, erg hard nodig.

Even naar huis gegaan en onze spullen gepakt om naar de supermarkt en markt te gaan. Romy was vandaag gewoon naar haar stage bij de dovenschool gegaan dus die ontmoette we in de supermarkt!

Weer fijn naar huis en lekker even gechilld. Wat wel irritant is: Hugo en Marieke slapen hier maar Lydia zorgt ervoor dat er gekookt wordt en hun afwas enzo wordt gedaan. Alleen wordt er heel vaak vuile vaat en zo niet eens even opgeruimd. Een beetje een rommeltje wordt het hierdoor. Maarja het is maar voor even he!

Ik ging koken vanavond en ik had gekozen om de kipworstjes die volgens Aloys naar frikandel smaakte met frietjes te maken! Indy voelde zich helaas niet zo lekker dus die is op bed gaan liggen. De frietjes, gemaakt van aardappels uit Accra, en ‘frikandellen’ waren erg lekker! Thirza en Vera zijn zelfs nog even een ‘frikandel’ komen proeven. Ook zij vonden het erg lekker!

Na het eten zijn we bij Aloys, waar Comfort heen kwam, de jurkjes gaan passen! Het jurkje van Anne en een jurkje van mij waren goed!

Het jurkje van Indy en het andere jurkje van mij mochten nog een beetje aangepast worden. Een jurkje zo laten maken, kost 15 cedi!

Thuis nog even lekker gechilld en lekker op tijd gaan slapen. Morgen mogen we weer naar onze baby’s en kindjes op de Children Ward en NICU! Heel veel zin in!

* LIFE BEGINS AT THE END OF YOUR COMFORT ZONE*

* A U K *

🇬🇭❤️

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade