* V A L E N T I J N S D A G *

14 februari 2019 - Accra, Ghana

Ghana trip dag 15

Donderdag 14 februari

It’s Valentines Day!

Ik ben rond 10 uur uit bed gegaan en heb voor ons drie de tafel gedekt en voor Indy en mij een gebakken eitje gemaakt. Kaarsjes erbij, lekker romantisch joh!

Vervolgens kwam Lydia rond 11 uur naar ons toe en vertelde ons dat we de keuze hadden om naar de basisschool te gaan of dat we dingen voor het project wilde schilderen. We hadden ervoor gekozen om even naar de basisschool te gaan en hier even kennis te maken.

Met z’n drieën liepen we naar de basisschool, de directeur was er dit keer ook niet dus werden we ontvangen door een assistent van hem! Hij vertelde ons dat ze al een bord hebben van het ‘GEM’ project (ik heb even werkelijk geen idee meer waar ‘GEM’ ook alweer voor staat) en wat de bedoeling is. We komen op donderdag van 12:30 uur tot 13:30 uur een uurtje voorlichting geven. Eigenlijk begint onze stage op de basisschool dus volgende week maar volgende week donderdag en vrijdag zijn er met deze basisschool erbij 6 basisscholen die samen een voetbaltoernooi houden. We hebben aangeboden om te helpen en waarschijnlijk gaan we dit doen! Vervolgens mochten we het bord zien en hebben we een klas gezien. We hoopten erop dat we de rest van de school en kindjes ook konden zien maar dit was helaas niet het geval. Na een kwartiertje liepen we alweer naar huis.

Toen we thuis waren hebben we even overlegd aan Lydia dat de stage op donderdag zo wel maar heel kort is. Daarom hebben we aangeboden en overlegd met Lydia dat we van 10 uur tot 12 uur bij de basisschool komen helpen bij de ‘Kindergarten’!

Volgende week donderdag gaan we mee naar het voetbaltoernooi en gaan we hier helpen! We horen nog van Lydia hoe en wat! Ik vind dit natuurlijk kei leuk omdat ik ook gevoetbald heb!!

Thuis hebben we onze spulletjes gepakt en zijn we naar Kiki’s gegaan! Lekker een middagje zwemmen, spelletjes doen, wat eten en natuurlijk relaxen! ‘s Avonds is er een soort feest dus hebben we besloten dat we bij Kiki’s vanavond met al de meiden, ook het andere huis dus, gaan eten! Gezellig 😸.

We zijn na het zwemmen met de taxi naar de bank in Hohoe gereden om te pinnen. We hebben het bij 3 banken geprobeerd, bij al de 3 banken konden we niet pinnen! Enorm balen en super rot dit! Papa gebeld om ING te bellen wat er aan de hand is. Ook snel overlegd of een van de andere meiden al hebben gepind. Kennelijk heeft Romy al gepind, wij hebben allemaal een ING pas en Romy heeft Rabobank. Overlegd met Romy toen we terug waren en morgen gaan we proberen te pinnen via Romy haar pinpas! Hopen dat het wel lukt allemaal!

Snel douchen en klaar maken, om half 7 liepen we richting de taxi’s. We kwamen onderweg langs een soort mini disco waar van allerlei kindjes aan het dansen waren! Even mee gedanst met z’n alle, de kindjes waren super blij en kei leuk mee aan het dansen!

Taxi naar Kiki’s. Bij Kiki’s hebben we snel ons drinken besteld. We hadden allemaal een frisdrank en een alcoholisch drankje besteld! Hierna snel ons eten besteld omdat we weten dat het erg lang duurt hier...

De pizza’s kwamen allemaal 1 voor 1, wanneer iemand haar pizza ophad, kwam de volgende pas...

Uiteindelijk na 3 uur kwam Anne haar eten pas.

We waren hierdoor allemaal een beetje chagrijnig geworden...

Buiten hebben we geprobeerd een taxi te fiksen, dit lukte niet echt. Na een tijd hadden we 2 taxi’s kunnen regelen maar het was wel 50 cedi per taxi, normaal is het 24 cedi voor een taxi. Dit blijkt normaal te zijn omdat je ook betaalt voor de terug rit want terug neemt de taxi hoogstwaarschijnlijk om 1 uur ‘s nachts niemand meer mee naar Hohoe.

Toen we in Kuati aankwamen liepen we langs dezelfde plek waar de mini disco was. Er was nu muziek aan de gang. We zijn even gaan kijken en er waren verschillende mensen aan het zingen. Er waren een soort van rappers aan de gang. Erg grappig om te zien hoe de locals er op in gingen.

Hierna zijn we terug naar ons huisje gelopen. Lekker gaan slapen!

* LIFE BEGINS AT THE END OF YOUR COMFORT ZONE*

* A U K *