* V I S U M A A N V R A A G *

30 januari 2019 - Veldhoven, Nederland

Voor mijn visum te regelen voor Ghana kreeg ik een website van Ghanagangers om mijn visum aan te vragen. Wat was dit een geregel zeg. Thuis achter mijn laptop samen met mama met al de papieren voor Ghana alles gaan invullen. Ik kreeg vragen over de reis, over hoelang ik ga maar ook een vraag ging over hoeveel ik daar ga spenderen. Rare vragen zaten erbij vond ik…
Het was nog redelijk moeilijk, maar met behulp van Cees via whatsapp heb ik, samen met mama, in 2 uur mijn visum aanvraag rond gekregen. Ik kreeg een uitnodiging en op 14 december had papa mij op Eindhoven station afgezet, waar ik vanaf hier om 9 uur de trein had naar Den Haag.

Iets over 11 kwam ik aan op station Den Haag Centraal. Vanaf hier moest ik de tram pakken naar Laan Copes van Cattenburch. Eenmaal hieraan gekomen, werd ik geholpen door een mevrouw. Iedereen praatte hier Engels, gelukkig beheers ik dat al wel enigszins. Ik mocht in een wachtkamer wachten totdat ze mijn naam omriepen. Er zaten hier ook andere mensen, voornamelijk Ghanezen.
Vervolgens werd ik geholpen, het formulier ingeleverd, hierna werden er wat dingen aan mij gevraagd en pakte mijn paspoort, ik mocht gaan. 6 minuten binnen geweest bij de Ambassade van Ghana.. Ik raakte een beetje in paniek omdat ik niet had verwacht dat ze mijn paspoort echt innamen. Snel papa opgebeld en die zei dat het normaal was gelukkig! (Nu kan ik snel pap nog even opbellen he 😇)

Ik kreeg een groene briefje mee en hiermee kon ik de donderdag erop tussen 11 en 13 uur mijn paspoort ophalen met het visum erin. Nou hop ik donderdag ..... weer naar de Ambassade van Ghana in Den Haag. Wat een gedoe met de trein zo... Ik ben blij dat ik niet zo ver weg hoef te reizen naar school of stage zeg!
Het belangrijkste! Ik heb mijn visum in mijn paspoort!!

LIFE BEGINS AT THE END OF YOUR COMFORT ZONE

*A U K*