* W E E K E N D *

7 februari 2019

Ghana trip dag 8

Donderdag 7 februari

We hebben weekend!!

Vanaf vandaag tot en met zondag hebben we weekend. Heerlijk! Met Romy en Anne gaan we het weekend doorbrengen in Ada Foah, een plaatsje aan de kust waar de andere studenten zitten. Zij zijn ook hier met Ghanagangers.

Verder over vandaag. We hebben een relax en poets dagje gehad. Rond 10 uur werd ik best verdrietig wakker. Dit omdat er wat onenigheden in de groep zijn. Dit hebben we met z’n drieën besproken en uiteindelijk opgelost.

Hierna kwam ik erachter in de keuken dat alles onder zit met een soort van water. Dit bleek iets later dus 7 up te zijn. Er was een fles van 2 liter, nog onaangebroken, geknapt op de ‘afwastafel’, echt alles zat onder. Vervolgens hebben we alles gepoetst, geveegd en gedweild. Anne en Indy hebben vandaag nog gewassen. Ik heb gisteren al een beetje gewassen. De rest laat ik doen door de nicht van Lydia, Gloria. Ongeveer een keer per week laat ik dan alles wassen, ondergoed doe ik wel zelf!

Hierna hebben we binnen even een ijsje gegeten met z’n drieën, van die driehoekige waterijsjes hadden we. Net alles gepoetst maar vervolgens knoeit Indy haar ijsje, ik lachen en vervolgens gebeurd het nog geen 2 minuten mij zelf natuurlijk ook 😂🙋🏻‍♀️. Weer gepoetst dus.

Vervolgens zijn we lekker even in onze bikini buiten gaan chillen voor ons huisje. Boekje lezen en muziek op! Top leven.

Door het andere huis zijn we uitgenodigd om te gaan eten. Eerst nog lekker gedoucht en vervolgens na het andere huis gelopen. We aten jam met een saus. Door de pijn van de afgelopen dagen, heb ik niet echt heel veel kunnen eten. Overlegd samen met Romy en Anne hoe we het gaan doen morgen, we willen rond 9 uur vertrekken richting Ada Foah zodat we enigszins op tijd daar zien. Ook hebben we gevraagd hoe we moeten reizen aan Percy (coach in Ada) en aan Lydia. We vertrekken vanuit Golokuati station naar Ho station, vanuit daar naar Sogakorpe en in Sogakorpe worden we opgehaald door Percy en Michael!

Ik was wel blij dat ik samen met Indy en Anne na huis liep, het was echt donker toen we terugliepen en hier zou ik niet snel alleen willen lopen hoor.

Er staat ons een super leuk maar ook druk weekend voor de boeg. Dus snel onder de klamboe gedoken en lekker gaan slapen!